Visual C# da form üzerindeki bir kontrolün resminin alınması

Bu kodu kolay kolay bulamazsınız internette. Hatta ben bulamadım 😀 Form üzerindeki bir bileşenin (kontrolün) örneğin bir buttonun, yada textboxun vs… o anki resmini (print screen) çekip bir dosyaya kaydediyor bu kod. İnternette bulabileceğiniz kodlarda pixeller kayıyor. Ama bu kod çalışıyor.

Bitmap bmpScreenshot = new Bitmap(waveformGraph1.Width, waveformGraph1.Height, PixelFormat.Format32bppArgb);

waveformGraph1.DrawToBitmap(bmpScreenshot, waveformGraph1.ClientRectangle);

SaveFileDialog saveImageDialog = new SaveFileDialog();
saveImageDialog.Title = “Kayıt edilecek dosya ismini ve kayıt yerini seçin:”;
saveImageDialog.Filter = “Jpg Resim|*.jpg|Bitmap Resim|*.bmp|Gif Resim|*.gif”;

if (saveImageDialog.ShowDialog() == DialogResult.OK)
{
bmpScreenshot.Save(saveImageDialog.FileName, ImageFormat.Png);
}

===================

burada waveformgraph1 benim kontrolümün adı. onun yerine label1, textbox1 vs.. yazacaksınız işte bu kadar.

Haftanın indirmeleri

Öncelikle ilk programımız Xnview v 1.98.1
Bu yeni versiyonda da bir çok özellik eklenmiş.
indirme linki
http://hotfile.com/dl/123482078/e73ce24/XnView-win.zip.html

İkinci programımız ise Malwarebytes 1.51.0
Kesinlikle indirip kurmanızı tavsiye ediyorum. Özellikle internet sitelerinden bulaşan ve bilgisayarınızın kontolünü sizden alan trojanlara karşı etkili. Malwarebytes programının paketi içine bir de exeduzelt.reg adlı bir dosya koydum.

.exe uzantılı programlarınızı çalıştırmayı engelleyen (yani programlar, oyunlar her şey) trojanları silseniz de programlar açılmamaya devam ediyor. bu exeduzelt.reg ile trojanın bu etkisinden de kurtulabilirsiniz.

http://hotfile.com/dl/123484602/f878944/malwarebytes.rar.html 

 

Haftanın indirmeleri

Öncelikle ilk programımız Xnview v 1.98.1
Bu yeni versiyonda da bir çok özellik eklenmiş.
indirme linki
http://hotfile.com/dl/123482078/e73ce24/XnView-win.zip.html

İkinci programımız ise Malwarebytes 1.51.0
Kesinlikle indirip kurmanızı tavsiye ediyorum. Özellikle internet sitelerinden bulaşan ve bilgisayarınızın kontolünü sizden alan trojanlara karşı etkili. Malwarebytes programının paketi içine bir de exeduzelt.reg adlı bir dosya koydum.

.exe uzantılı programlarınızı çalıştırmayı engelleyen (yani programlar, oyunlar her şey) trojanları silseniz de programlar açılmamaya devam ediyor. bu exeduzelt.reg ile trojanın bu etkisinden de kurtulabilirsiniz.

http://hotfile.com/dl/123484602/f878944/malwarebytes.rar.html 

 

visual c# ‘da resimli button ekleme (imagelist ile)

1-öncelikle imagelist ekleyin (toolbox’ta components’tedir)
2-imagelist i açıp choose images e tıklayın
desktop
3-resimlerinizi ekleyin
4-button unuzu ekleyin 😀
5-gerisini anlatmama gerek var mı bilmiyorum, button properties ine girin
6-imagelist den imagelist inizi seçin
desktop
7-olay bu kadar. resimlerin boyutunu değiştirmek için
imagelist okuna tıklayın 16×16 olarak geliyor ilk başta.

dosyaları geri alınamayacak şekilde silme

normalde biliyorsunuz ki silme işlemi geri alınabiliyor bunun sebebi aslında silinmemesi sadece halının altına atılması (toz gibi) ama disk birleştirilmesi yaptığınızda halının altındaki tozların büyük bir bölümü gider. illa disk birleşmesi yapmasıza gerek yoktur ayrıca. bu işi yapan programlar da vardır. bu programlar genelde bütün harddiski ele aldığından kullanışsızdırlar ama bu program öyle değil. çok koolay ve kullanışlı pratik bir programdır sadece istediğiniz dosyayı programa sürükleyin ve bırakın. program 35 geçişli yöntemle siler, tertemiz yapar. deyim yerindeyse halıyı koparır o derece yani D: indirmek için tıkla kis 2011 le taranmıştır kesinlikle temizdir.

ağ alışverişlerini izleme

vista için yazıyorum.

Hedef: Ağ kaynaklarını kullanan açık programların hangi adreslere bağlandıklarını ve ne kadar kaynak kullandıklarını görebilme.

3. parti yazılıma gerek yok vista da.

Bunun için bilgisayarımı sağla tıklıyoruz, ‘ yönet’ diyoruz.  oradan da sistem araçları ve güvenilirlik ve performans bölmesine geliyoruz. orada da gördüğünüz gibi sekmesi var. hangi programın hangi ip‘den ne kadar veri alışverişi yaptığını gösteriyor.

peki bu verilerin ne olduğunu görebilir miyiz? bu işi yapan programlarda var. bunlar alınan-gönderilen veri paketlerini çözebilir. bunlara sniffer denir. en ünlüsü Cain and Abel’dir. neyse mevzumuz sniffing değil. konu burada biter 😀

ağ alışverişlerini izleme

vista için yazıyorum.

Hedef: Ağ kaynaklarını kullanan açık programların hangi adreslere bağlandıklarını ve ne kadar kaynak kullandıklarını görebilme.

3. parti yazılıma gerek yok vista da.

Bunun için bilgisayarımı sağla tıklıyoruz, ‘ yönet’ diyoruz.  oradan da sistem araçları ve güvenilirlik ve performans bölmesine geliyoruz. orada da gördüğünüz gibi sekmesi var. hangi programın hangi ip‘den ne kadar veri alışverişi yaptığını gösteriyor.

peki bu verilerin ne olduğunu görebilir miyiz? bu işi yapan programlarda var. bunlar alınan-gönderilen veri paketlerini çözebilir. bunlara sniffer denir. en ünlüsü Cain and Abel’dir. neyse mevzumuz sniffing değil. konu burada biter 😀

dosya sistemi değiştirme FORMATSIZ

dosya sistemi de ne? diyenler önce bi okusun. neyse niye değiştireyim dosya sistemini diye düşünüyorsanız söyleyim, fat32 en fazla tek parça dosya için 4 gb boyutunu destekliyor. ntfs‘de böyle bir sorun yok . peki format atmadan nasıl değiştirecez dosya sistemimizi?
google’dan “how to convert fat32 to ntfs without format” yazarsanız çıkabilir. ama ben türkçe bir sitede buldum.

“convert c:/fs:ntfs” kodunu bir metin dosyasına yazın. dosya uzantısını .bat olarak değiştirip (batch programlama bilmeyen bakabilir.), vista için yönetici olarak çalıştırın. bir kaç kere yeniden başlatacak ama sonunda başarılı olacak. kodu açmak gerekirse, C sürücüsünü değiştirmek istediğimiz için c yazdık, istediğiniz sürücüyü yazın, fs filesystem’in kısaltılmışı onunla oynamayın ama biz şu anki sistem ne olursa olsun ntfs’ye çevirdik, buraya fat32 yazarsanız ona çevirir heralde.

Windows media center deposu güncelleştirme yöneticisi çalışmayı durdurdu hatası ve çözümü

bu salak ve nereden geldiği belli olmayan hata günlük 2-3 kere geliyodu. bilmemnenin bilmemnesi çalışmayı durdurdu. nesinki sen? hiç kullanmadığım media centerın güncelleştirme yöneticisi….en sonunda çözüm arayım dedim. türkçe sitelerde yok -google bulamıyor-. yabancı sitelerde buldum. aynı sorun sizde de varsa çözümü uygulayın:
1. Başlat
2. Denetim masası
3. Sol üstten klasik görünüme geçin
4. Yönetici araçları
5. Görev zamanlayıcı
6. g.z. kütüphanesi
7. Microsoft
8. Windows
9. Media Center
10. Mcupdate i bul.
11. Sağla tıkla devre dışı bırak.

ajan facebook

bu yazı çok ciddi bi tespiti anlatmaktadır. 😀 (siz gülmeyin gerçekten ciddi)

şu an benim olduğum gibi facebook’a login olmuş durumdaysanız ve farklı sekmeler açarak farklı sitelerde gezmekteyseniz ve bu sitelerde ‘ bu yazıyı arkadaşlarının arasında facebook’ta ilk beğenen ol’ gibi ibareler varsa aklınıza şu soru gelmelidir: facebook benim bu sitedeki bu yazıyı okuduğumu bilmesin mi?

evet arkadaşlar bu demektirki sitelerdeki facebook eklentisi üzerinden facebook’a gezdiğiniz sayfayla ilgili bilgi gidiyor. al başına belayı! bu durumu daha önce farkeden oldu mu bilmiyorum ama dikkat etmek lazım bakalım ne çıkacak..