wordpress 3.1.1

WordPress 3.1.1 sürümü çıkmış! Lütfen güncelleyin.
Son güncelleme tarihi 25 şubat.
5 nisan – 25 şubat = 3 şubat + 31 mart + 5 nisan =39 gün.
40 ı çıkmadan güncelleme geliyo iyi mi kötü mü bilemiyorum.
wordpress
yeni özelliklerininin ne olduğunu yazmıcam. çünkü klasik performans artışları ve iyileştirmeler…

Gmail’de aynı anda birden farklı oturum açma

yani 2 yada daha fazla gmail adresiniz var ve birinden logout (yada sign out) olmadan öbürüne geçiş yapmak istiyorsunuz.
bu olaya multiple login (yada sign in) denir. hemen aratıyoruz: gmail multiple login
ilk çıkan sonuç bize cevap veriyor.
“If you’ve registered more than one Gmail username, you can use the multiple sign-in feature to use two accounts at once.” buradan da sadece 2 kullanıcıya izin verdiğini anladık neyse. oradaki, multiple sign-in feature linkine tıklayarak aktif ediyoruz. multiple gmail resimde görüldüğü gibi 2. adresimize hemen geçiş yapabiliriz.

çok önemli bir güvenlik tavsiyesi

arasıra email adresinizi “sdfsfdgrty@sdfgrtyhrtyyr.com” şeklinde google da aratın ve çıkan sonuçlara dikkatlice bakın. üye olduğunuz bazı siteler sizi afişe etmiş olabilir! hatta en berbatı, o siteye üye olurken verdiğiniz şifreyi ele geçirmiş hacker password listelerinde çıkabilirsiniz. bu durumda bu şifreyi başka yerlerde de kullanmış iseniz artık çok geç 😀 şahsen az önce bi mail adresini aratırken binlerce maille kullanıcı adının ve şifrelerin yazılı olduğu txtlere rastladım…üşenmeyip aratsam ne sitelerden çıkacak on binlerce kullanıcı ve şifrelrei…
bu afişe sitelerine bir örnek vermek gerekirse

google la eskiden ne aramıştınız görme

tahminim varsayılan ayarı kaydetme şeklindedir; google arama yaparken gmail hesabınız açıksa örneğin yani google’a login olduysanız yaptığınız aramaları tutar.google history

şahsen ben mailimi ilk aldığım 2008 mart ayında ne arattığımı görebiliyorum şu an. bu adrese giderek login olduğunuzda siz de görebilirsiniz. güvenlik meselesine önem veriyorsanız yine aynı adresten kaydetmeyi engelleyebilir, geçmişi silebilirsiniz. yada tarayıcı eklentileri kullanarak disconnect yapabilirsiniz. bu arad facebook twitter vb.. sitelere de login olduğunuzda sayfalarda gezerken benzeri şekilde kayıt yapıyor olması %100. ispiyonlanıyor olabilirsiniz yani.