çok önemli bir güvenlik tavsiyesi

arasıra email adresinizi “sdfsfdgrty@sdfgrtyhrtyyr.com” şeklinde google da aratın ve çıkan sonuçlara dikkatlice bakın. üye olduğunuz bazı siteler sizi afişe etmiş olabilir! hatta en berbatı, o siteye üye olurken verdiğiniz şifreyi ele geçirmiş hacker password listelerinde çıkabilirsiniz. bu durumda bu şifreyi başka yerlerde de kullanmış iseniz artık çok geç 😀 şahsen az önce bi mail adresini aratırken binlerce maille kullanıcı adının ve şifrelerin yazılı olduğu txtlere rastladım…üşenmeyip aratsam ne sitelerden çıkacak on binlerce kullanıcı ve şifrelrei…
bu afişe sitelerine bir örnek vermek gerekirse

google la eskiden ne aramıştınız görme

tahminim varsayılan ayarı kaydetme şeklindedir; google arama yaparken gmail hesabınız açıksa örneğin yani google’a login olduysanız yaptığınız aramaları tutar.google history

şahsen ben mailimi ilk aldığım 2008 mart ayında ne arattığımı görebiliyorum şu an. bu adrese giderek login olduğunuzda siz de görebilirsiniz. güvenlik meselesine önem veriyorsanız yine aynı adresten kaydetmeyi engelleyebilir, geçmişi silebilirsiniz. yada tarayıcı eklentileri kullanarak disconnect yapabilirsiniz. bu arad facebook twitter vb.. sitelere de login olduğunuzda sayfalarda gezerken benzeri şekilde kayıt yapıyor olması %100. ispiyonlanıyor olabilirsiniz yani.

google la eskiden ne aramıştınız görme

tahminim varsayılan ayarı kaydetme şeklindedir; google arama yaparken gmail hesabınız açıksa örneğin yani google’a login olduysanız yaptığınız aramaları tutar.google history

şahsen ben mailimi ilk aldığım 2008 mart ayında ne arattığımı görebiliyorum şu an. bu adrese giderek login olduğunuzda siz de görebilirsiniz. güvenlik meselesine önem veriyorsanız yine aynı adresten kaydetmeyi engelleyebilir, geçmişi silebilirsiniz. yada tarayıcı eklentileri kullanarak disconnect yapabilirsiniz. bu arad facebook twitter vb.. sitelere de login olduğunuzda sayfalarda gezerken benzeri şekilde kayıt yapıyor olması %100. ispiyonlanıyor olabilirsiniz yani.

türkiye den adsl manzaraları….

sınırsız 49 tl lik 8mbit paket aslında 15 gb ye sınırlıymış!!! bunu nasıl mı öğrendim, 3 gündür beni çileden çıkartan 32’de biri hızına düşen internet yüzünden. upload 5 kb/s download 50 kb/s en fazla….

derken aradım ttneti 15 gbi geçince böle oluyor dedi. hiç bişi demedim şok oldum sadece. ben zaten 55 gb indirmişim o ay. ve 55 gb olana kadar aklınız nerdeydi? bu biiiirrrr,,,,, geçen ay 52 gb indirdim de niye düşmedi hız bu ikiiii,,,,, ttnetin şartnamesinde -zorla-  kabul ettiğimiz kullanıcıyı istediğim gibi sokarım cümlesinin farkında mıyız, hayır bu üüüç…. aynı 15 gb limiti smile adslde de var ulaştırma bakanlığı nerdesin bu 4………

hangi hakla 15 gb sınır koyarlar ya??? altyapıyı güçlendir öyle yapacağına. sonra 50 gb yap sınırı. zaten 30 tlye 4 gb sınırsız her türlü haksızlık,  a ya yaptığınız haksızlığı b ye de yaparak hak mı eşitliyosunuz?_neymiş bide o sınıra isim vermişler adalet sınırı falan yerim sizi.

sonra bi haksızlık hatta en büyük haksızlık ben sadece yazın 5gb seviyesini anca geçiyom (tamam 50 gb yapmış olabilirz ama 2 ay sadece)  geri kalan 9ayda benim 10 gb lik haklarım nereye gidiyor? yaptığımız anlaşma böle napalım. anlaşma, boşver ama naparsın mecburiyet belki 2020 de değişir malum 10 sene önce bunlarda yoktu hatta 5 sene önce diyelim

haa ayrıca müşteri temsilcisi hızınız 512 yapılır dedi gelgeleim 256 bile değil tam olark.

not: online işlem merkezi denen ttnetin son derece gelişmiş kullanıcıyı memnun eden sitesinde… bu sınırlama olayı gözükmüyor. illa arayıp 2 dk robot sesi dinleyip 1 dk da müşteri temsilcisinin bağlanmasını bekleyerek 10 snyede bilgi alacaksınız ve 3 tl niz gidecek 4 dkyla beraber

internete içerden sansür

nası yani şöyle: her kitabı, her yazarın her makalesini okumuyorsunuz da internette özellikle de çeşitli bloglarda pekçok zararlı akımın ve insanın etkisi altında kalarak yazılmış tutarsız, yalan-dolan dolu yazıları okuyorsunuz. bunu size uyarı olarak söylemiyorum, biz de aynısını yapıyoruz. ama dikkat etmek lazım onun için diyorum.

bloglarda pekçok sapık yazılar var. hiç bir değeri kayda almayan, ahlaksız, hayalle gerçeği karıştıran yazılar… bunlara karşı dikkatli olmalı, böyle sitelere girmemeli. bilincinizi açık tuttuğunuz sürece zaten anlarsınız hemen ne kadar değersiz yazılar olduğunu. ama örneğin böyle ahlaksız bir yazıyla karşılaşırsanız yorum yapma zahmetinde bile bulunmayın, buna gerek yok. insanlar eğlenceyi de sömürmüş. tarihle, ahlakla dalga geçiyorlar ama ne mal olduklarını kendileri de bilmiyor…  komik gelen her şey iyi değildir

ajan facebook

bu yazı çok ciddi bi tespiti anlatmaktadır. 😀 (siz gülmeyin gerçekten ciddi)

şu an benim olduğum gibi facebook’a login olmuş durumdaysanız ve farklı sekmeler açarak farklı sitelerde gezmekteyseniz ve bu sitelerde ‘ bu yazıyı arkadaşlarının arasında facebook’ta ilk beğenen ol’ gibi ibareler varsa aklınıza şu soru gelmelidir: facebook benim bu sitedeki bu yazıyı okuduğumu bilmesin mi?

evet arkadaşlar bu demektirki sitelerdeki facebook eklentisi üzerinden facebook’a gezdiğiniz sayfayla ilgili bilgi gidiyor. al başına belayı! bu durumu daha önce farkeden oldu mu bilmiyorum ama dikkat etmek lazım bakalım ne çıkacak..