blackbox 2 çıktı!

adını duyunca bir hacker aleti özelliklede phreak aracı sanıyor insan ama korkmayın zararsız bir program aksine çok faydalı.

beni sevindiren yazılımcıların türk olması çünkü program gerçekten pratik, dolaysız,sade, hızlı ve başarılı!

hardwaremania takipçileri zaten bilirler çünkü blackbox hwm’den çıkma.
“HWM BlackBox
Tüm hakları saklıdır. © 1999-2009, hARDWAREMANIA ”

gelelim programın özelliklerine. blackbox bir oeminfo programıdır.
yani bilgisayarınızın bileşenleri hakkında bilgi verir.

işlemcinizin modelini, kod ismini, kaç nm mimaride olduğunu, soket yapısını ve türünü ve desteklediği komut setlerini gösterir. bitmedi önbellekleri, fsb hızını ve çarpanını, gerilim(V) değerini ve sıcaklık değerini anlık olarak veriyor.
cpu
aynı şekil ram belleklere ait bütün bilgileri veriyor. parti no seri no üretim tarihi dahil.
örneğin laptopunuza ram ilavesi yapacaksanız ve alacağınız ramin türünü (ddr,ddr2) bant genişliğini (pc 5300, pc 2700 gibi) ve standart hızını (333mhz, 166 mhz) buradan görebilirsiniz. belleğinizin dual kanal ise hızı bant genişliği x 2 ‘dir bu arada.

ekran kartınızında kaç mb belleğininin olduğunu, markasını, modelini, diretcx kaçıncı versiyonu desteklediğini ve diğer pek çok özelliğini görebilirsiniz.

sistem sekmesinde anakartınızın marka,modelini bios sürümünü, işletim sisteminin, ağ kartlarının, sürücülerin özelliklerini görebilirsiniz.

benchmark özelliği ise sadece vista ve win7’de çalışıyor. işlemcinizin, ekran kartınızın ve raminizin saniyede ne kadar veri işleme kapasitesi olduğunu gösterip puan veriyor.

ek özellikler ise sağ üstteki ok sembolüne basınca çıkıyor. programın ekran görüntüsünü dosya olarak kaydetmeniz, özellikleri metin ve xml olarak kaydetmeniz mümkün.

programın diğer güzel bir özelliği ise-anladığım kadarıyla- top10 donanım listesi. sizin verilerinizi de bu listeye gönderip karşılaştırıyor. istiyorsanız isim soy isim de yazarsınız. donanım manyakları için çok gzl bir rekabet olsa gerek…
http://blackbox.hardwaremania.com/

blackbox 2 çıktı!

adını duyunca bir hacker aleti özelliklede phreak aracı sanıyor insan ama korkmayın zararsız bir program aksine çok faydalı.

beni sevindiren yazılımcıların türk olması çünkü program gerçekten pratik, dolaysız,sade, hızlı ve başarılı!

hardwaremania takipçileri zaten bilirler çünkü blackbox hwm’den çıkma.
“HWM BlackBox
Tüm hakları saklıdır. © 1999-2009, hARDWAREMANIA ”

gelelim programın özelliklerine. blackbox bir oeminfo programıdır.
yani bilgisayarınızın bileşenleri hakkında bilgi verir.

işlemcinizin modelini, kod ismini, kaç nm mimaride olduğunu, soket yapısını ve türünü ve desteklediği komut setlerini gösterir. bitmedi önbellekleri, fsb hızını ve çarpanını, gerilim(V) değerini ve sıcaklık değerini anlık olarak veriyor.
cpu
aynı şekil ram belleklere ait bütün bilgileri veriyor. parti no seri no üretim tarihi dahil.
örneğin laptopunuza ram ilavesi yapacaksanız ve alacağınız ramin türünü (ddr,ddr2) bant genişliğini (pc 5300, pc 2700 gibi) ve standart hızını (333mhz, 166 mhz) buradan görebilirsiniz. belleğinizin dual kanal ise hızı bant genişliği x 2 ‘dir bu arada.

ekran kartınızında kaç mb belleğininin olduğunu, markasını, modelini, diretcx kaçıncı versiyonu desteklediğini ve diğer pek çok özelliğini görebilirsiniz.

sistem sekmesinde anakartınızın marka,modelini bios sürümünü, işletim sisteminin, ağ kartlarının, sürücülerin özelliklerini görebilirsiniz.

benchmark özelliği ise sadece vista ve win7’de çalışıyor. işlemcinizin, ekran kartınızın ve raminizin saniyede ne kadar veri işleme kapasitesi olduğunu gösterip puan veriyor.

ek özellikler ise sağ üstteki ok sembolüne basınca çıkıyor. programın ekran görüntüsünü dosya olarak kaydetmeniz, özellikleri metin ve xml olarak kaydetmeniz mümkün.

programın diğer güzel bir özelliği ise-anladığım kadarıyla- top10 donanım listesi. sizin verilerinizi de bu listeye gönderip karşılaştırıyor. istiyorsanız isim soy isim de yazarsınız. donanım manyakları için çok gzl bir rekabet olsa gerek…
http://blackbox.hardwaremania.com/

TweakNow Powerpack! (kullanımı 1)

Evet bugün size TweakNow Powerpack programını tanıtacağım. hatta daha ileri gidip neden kullanmanız gerektiğini anlatacam. tanıtma işini herkes yapıyo zaten .

Programı açınca sol tarafda gördüğünüz gibi Modules var yani bileşenler. en can alıcısından başlıyayım diğerleri ayrıntı zaten. Windows Secret bileşenine girin.
windows secret
sıradan başlıyalım.

Orada gördüğünüz gibi Applications var. Tıklıyoruz . Karşımıza önce General sekmesi çıkıyor.

Title Bar bölmesinde Text: Microsoft Internet Explorer yazıyor. Evet madde bir. İnternet explorerdaki Microsoft Internet Explorer yazısını değiştirmek.

Oraya istediğini yazıyı yazıp sol üstteki Disket resimli SAVE butonuna tıklıyoruz.

Madde 2: internet explorer varsayılan arama motorunu ayarlamak. kendinden pek sevmediğimiz msn searchla gelir. alttaki use google.. kutusunu işaretleyerek SAVE butonuna basarsak google ayarlanmış olur.

sonra ikinci sekmeye geliyoruz Restriction1 yazıyor  (yasaklama)

ilk kutu: prevent users delete i.e. history items yani internet explorer geçmiş kayıtlarının silinmesini engellemek.

2.kutu: prevents users downloading file.. yani internet explorer la dosya indirilmesini engellemek

3.kutu :prevents users viewing website source yani internet explorerde sayfalarda gezerken sayfa kodlarının görüntülenmesini engellemek bu kimsenin işine yaramaz zaten..

4.kutu disable contect menu yani: internet explorerda sağla tıklayınca çıkan menüyü engellemek

5. prevents users  closing i.e yani internet explorerin kapanmasını engellemek kapatma tuşu çalışmaz.

6.i.e toolbarda değişiklik yapılmasını engeller.

sonraki sekme restrictions 3 te ve diğerlerinde yine i.eye dair birsürü  yasaklamayı bulabilrsiniz. yaptığınız her değişiklik sonrası save butonuna basmayı unutmayın.

Geldik Control Panel butonuna yani denetim masası ayarları . Burada da yine bir sürü yasaklama ayarı var. General sekmesinde en yukarda öncelikle Disable acces to control panel kutusu var denetim masasına girişi engeller.

bir altta denetim masasında gözüken ayarlar var. listeden seçtiğiniz ayarı sağ boş kutuya göndererek denetim masasında gözükmesini engelleyebilirsiniz.

en alttla ise denetim masasının görünüş ayarı var.  istediğinizi seçin.

ikinci sekmede(tab)  Personalization oradaki butonlarda kullanıcıların görünüş ve temayla ilgi ayarlar yapmasını engeller.

üçüncü tabda yine i.e yasaklamaları var. kullanıcıların internet ayarlarını değiştirmesini engellemeye yönelik bu kez.

dördüncü tabda yazıcı ayarları var. yeni yazıcı eklenmesinin yada var olan yazıcının silinmesini engeller.

yeniden windows secret modules ine dönüyoruz. desktop simgesine tıklıyoruz.
Desktop icon sekmesinden masaüstünde gözükmesini istediğimiz simgeleri seçebiliriz.gizli bi ayar değil bu gerçi.
General Sekmesin den masaüstünün gösterilmesini engelliyebiliriz.
yada masaüstünde sağ alt tarafta windows versiyonunun gözükmesini istiyebiliriz.
restriction sekmesinden Aktive Desktop kullanımını, Otomatik kullanılmayan simgeler silme programınının çalışmasını engelleyebiliriz.

Counter Strike Bölüm

Aklıma gelmişken yazayım. Cs efsanesine bölüm yapmak çok zor bir olay değil. 3B dünyada biraz kafa yormanız yetiyor. Tek sorun tüm eğitim dökümanlarının yabancı kaynaklı olması. Bölümler Valve Hammer programıyla yapılıyor. Hammer için gereken texture’leri half life klasöründeki .wad dosyalarından alıyorsunuz. Diğer gereken dosyalarda yine bu Hl dizinininde var. Her neyse bölüm yapmayı öğretmektense yaptığım bölümleri yayınlamam daha yerinde olur :p

1:) Last Legend

Basit ve küçük fakat çok eğlenceli bir bölüm. İndirme sayfası

2:) No exit

Yine basit ve eğlenceli bir bölüm. indir no exit

3:) Bomb boxes saçma ama eğlenceli. indirme sayfası

Bölümleri yüklemek şu şekilde olur, half life/cstrike/maps klasörü bulunur. .Bsp uzantılı bölüm dosyaları oraya konur..