Lamer vs Hacker

Çok sık bilgisayar dergilerine, hatta alakasız gazetelere ve haberlere konu olan bir konu.

Lamerlik.
Bu terimi ilk internette yabancılarla oyun oynarken duymuştum.  Beceriksiz=Lamer . sözlükte yazan buydu. Evet beceriksizler. Şimdi dinleyin:

“Msn hacklemek” dediğiniz anda çevrenizde 10-18 arası çocuklar varsa size nasıda dikkatle baktıklarını göreceksiniz. İnsanlarımızın kafası her türlü üçkağıtı kapmaya programlı gibi. Hele gene “şifre çalmak”, “indirmek” off bu çocuk taifesinin size hayranlıkla baktığını farkedersiniz. Biz de öyle bakıyorduk. İnsan bilmediğini merak ediyor. ‘güç’ elde edebileceğini düşünüyor diğerlerinin bilmediği birşeyleri yaparak bu çok doğru. Neyse felsefik kısmını değil pratik kısmından bahsedeceğim.

Hackerlar, amaçları kesinlikle kâr olmayan, bir yenme hissini sadece makinalara ve kodlara karşı taşıyan insanlardır. Çok çalışkanlardır, olmak zorundadırlar aynı zamanda. Bu insanların yazdığı programları kullanmaktan öteye geçemeyen çocuklar; işte bunlar lamerdır. Bu gün her yerde bedava dağıtımını bulabileceğiniz onlarca keylogger, rat, backdoor, site exploitler, mevcut. Bunları kullanmayı öğrenmek en fazla bir hafta sürer. Ve bilgisayarda acemi olan insanların şifrelerine bu yöntemle ulaşmak 1 dk sürer. Lamerken yaptığımdan biliyorum. yaklaşık bin üyesi olan bi forum sitesine gıcık oluyordum. benim sitemden içerik çalıyorlardı. çok açık, ispatını yapmıştım. çalmaları benden 2 saat sonra sitelerinde copy&paste içerikle belli oluyordu zaten. neyse. forumda trojanlı bi dosya yayınladım. ve 10 dakka sürmediki sitenin admini dahil bir sürü kişi o trojanı yemesin. ve bende sitenin şifrelerini almıştım artık. admin o kadar cahildiki bilgisayarında garip bişilerin olduğunu farketmedi, üstelik antivirüs kullanmıyordu (A.V kullanmanın nekadar gerekli olduğunu sonra anlatıcam) adamın msn yazışmalarıda bi güzel geliyordu anlık olarak nerdeyse. sitenin yönetim paneline girdim. önce adminleri modları sildim. sonra dedim hazır girmişken, bütün 1-2 yıllık içeriği sildim. adamın ağladığı msnde yazdıklarından belliydi :d niye yedek almadık lan daha önce diyodu modlara. siteyi indirdim (down sendromlu insanların hoşuna giden laf) sahte nick kullanıp bi güzel izimi kaybettirdim. sonra vay be dedim bu ilk lamerlik yapışımdı. o gün içinde 6 msn hesabını daha mahfettim affetsinler. merakımı almam çok sürmedi. çünkü insanların online banka şifreleri dahi geliyordu.hatta özel çok özel yazışmalarıda. adamlara mail yolladım kiminin şifresini geri verdim. sil kardeşim dedim pcnde trojan var. formatla kurtardılar.

sonra , başka olayları da deneyim dedim. bir kaç rat programı daha yedirdim millete. 3-4 kişinin pcsine girdim. yazıcılarından yazı dahi çıkarttırdım. kurbanla sohbet etme işini bile yaptım. o her zaman anlatılan ” aga pclere giriyolarmış cdrom falan çıkıyomuş konuşuolarmış ekran kapkara oluomuş kapatamıomuşn” olaylarını bir bir yaptım. ve hiç bir bilginiz yoksa bile sağlam bir antivirüs kurulu olmayan yada orta seviye veya altı bir kullanıcının bilgisayarına bu programlarla girmeniz 1 dk sürer. backdoor=rat isteyen araştırsın.

siz siz olun o naylon hacker olma hevesine girmeyin. bugün bir sürü türkçe hack sitesi var ve bunların binlerce lamer üyesi var. onlar interneti yeterince kirletiyolar. internetin ne kadar büyük bir nimet olduğunu anlamazdan evvel bende öyleydim. forum siteleri,bloglar vs. virüslü paylaşımlarla dolu. başlığa döncek olursam, lamerliği hackerlıkla karşılaştırmam bile ayıp-kusura bakılmasın-. hackerin işi eylencedir. bir bilim adamının yaptığı gibi yeni şeyler yapmak, oluşturmaktır. bozmak,dağıtmak değildir. korsan,hırsız,soyguncu başkadır. ve bana da çalışmak düşer. lamerlikten kurtulup bişiler öğrenip faydalı olmak..

Sanal psikolojiler

Psikoloji: psi, latince ruh demekmiş. -oloji, ilgilenilen disiplin. yani ruh bilimi. osmanlıca ruhiyat  ruhi, sen değil 😀

Herkes kendini bir şekilde nete atıyor. Kimi kız arıyor kimi erkek arıyor, kimi online oyun oynuyor kimi önüne ne gelirse… Bu farklı ve geniş olan sanal dünya’da vaktinin pek çoğunu geçiren pek çok insan artık oranın bir yerlisi oluyor. Kafasında memleketime gideyim dermiş gibi bi nete girme isteği doğuyor. Dahası normal olarak o dünyadaki insanlar da belirli davranış şekillerin de hareket ediyor. Bu şekiller ayni bu dünyada olduğu gibi çok çeşitli. Tespit bir kaç tanesini beyan edeyim hemen.

Sanal deliler : Yanlış anlamayın, sanal dünya bağımlısı anlamında değil, sanal dünyanın delisi, yani içindeki deli. Bu insanlar keyiflerine göre hareket eder, istediği siteye hiç işine yaramasa bile üye olabilir. Sitenin içinde ilgisini çeken bişi gördünmü aklına ilk gelen değerlendirmeyi yapar. Kesinlikle tarafsızdırlar, taraf tutacak kadar şuurları yoktur. Genelde 10-16 yaş arası bu grubu oluşturur. Abuk sabuk konu başlıkları açarlar, ama kendilerine mantıklı gelir. Bilgisayar bilgeleri çok değildir. Yani yeni şeyler öğrenmezler.

Sanal akıllılar : Google kurdudurlar. Aradıkları şeyi çok hızlı bulurlar. Nete pragmatist yaklaşırlar. İhtiyacından fazla nette durmazlar. Msnde boş muhabbet yapmazlar. Gmail kullanırlar. Bilgisayar ilk hobileri olmak zorunda değildir ancak çoğu bilgisayarı iyi bilir. Paylaşılan şeyleri çok iyi kullanırlar ve ayni süratle paylaşırlar. Teknoloji haberleri ilgilerini çeker.

Sanal hiperaktifler : Yeni sitelere, programlara, makalelere, haberlere, videolara, müziklere hatta fimlere çok iştahlıdırlar. Hoşuna giden birşeyi hemen indirirler, ancak kullanmayı unuttukları çok olur. Hoşlarına giden site sayfalarını kaydederler. Bunların zeki olması ve bi bilgisayar alanında uzman olması muhtemeldir. Msnde konuşurken bir bakmışsınız aynı anda 3 muhabbeti iç içe yapıyorsunuz. Elleri beyinlerinin hızına yetişemeyebilir bunların.

Sanal uyuşuklar : Günlük hayatta da çok hareketli değildirler. Stresli insanlardır. Bir web sitesini bi manzara izliyomuş gibi uzunn uzun okurlar. Msnde de ayni şekil geç cevap verirler. Hiç üretken değillerdir. Gerçek şu ki kafaları teknolojiye pek çalışmaz. Oyun falan da oynamaz bunlar.

Sanal sansarlar: Nete hangi arada girmiş, hangi arada o programı kullanmış, ne zaman o siteye üye olmuşta şu konuyu açmış anlayamassınız. Çok hızlı bilgisayar kullanırlar. Msnde ayni anda 3 kişiyle mesajlaşıp 5 farklı konuyu tartışırken arka planda bi iki siteye göz atabilirler. Bu arada bi program renderlaması yada bi dosya kopyalaması da cabası.  (biraz abartı tabi :D) Çok tecrübelidirler. En az 5 senelik internet kullanıcısıdırlar. Bir kaç tane site denemeleri muhakkak olmuştur.

Sanal yaramazlar: Hackerlar gerçek mana da bilgisayar dahileridir. Milletin parasında gözleri yoktur. Paraya tamah etmezler genelde. Etselerde bunu hack yoluyla yapmazlar. Kendi programlarını yazarlar. Otoritelerin söylediklerine göre bir hacker bir kaç dilde uzman olmalıdır. Hackerlar site indirme, program kırma, bir şeyleri bedava kullanma yöntemlerini bulur, araçlarını yapar. Kendileri bu yöntemleri kullanmaz. Çünkü onlar bu işi eğlenmek için yapar, kazanç için değil. Bu bağlamda hackerlara sistem uzmanı da denilir.

Sanal suçlular: Bunlar kesinlikle hacker değildir. Hackerların ürettikleri araçları ve bilgileri kullanarak internek üzerinden dolandırıcılık, site bozma, msn kırma gibi adi işleri yaparlar. Bu işten övünürler. Gençtirler ve akılları başlarında değildir.

Sanal eylemciler: Her siteye, önlerine gelen her yere yanlı, genelde siyasi yorumlar, sloganlar yazarlar. Umarım sayıları gitgide azalır.

Sanal paranoyaklar: Msnde eklenildikleri zaman tanımadıkları biriyse ilk msjları karşıdaki ne derse desin şudur “?”. Sitelerde hayalet gibi gezerler. Nette durmaktan sıkılırlar. Mail kullanmaktan hoşlanmazlar. Şifreleri çok salakça olur.

tüm bunlar  çıkarımlarımdır, terminoloji saçma olabilir, gözlemlerime göre yaptım.